Wednesday, April 28, 2010

Pulau Poh, Tasik Kenyir (part 1)

salam syaang, salam hormat :P:)

apa khabar semua pembaca blog sekalian....???
maaflahh semalam aku hanya sempat membuat satu tajuk shj sbb aku kena belajar...tapi tak apa hari niee aku nak cerita pasalm waktu perkhemahan aku di zaman sekolah duluuu...

aku ingat nak buat bhagain satu dan bahagian dua sbb byk sebanrnya yang kita boleh dpt dekat TAsik Kenyir nieee....bukan shj kehebatan penjanaan hidroelektrik tetapi juga panorama dan juga pulau-pulau kecil yg terdapat di dalm Tasik Kenyir niee...



Info Tentang TAsik Kenyir
-memunyai lebih kurang 340 buah pulau2 kecil-
-keluasan seluas 2600 km persegi-
-merupakan tasik buatan Manusia-
-mempunyai 10 tmpat penginapn yg berbeza tiap2 satu tak termasuk tapak perkhemahan-
-tempat tumpuan kaki pancing-
-tmpat penjanaan kuasa Hidroelektrik Sultan Mahmud-
-terbentuk drp 15 batang ank sungai yg dipenuhi air-
-mempunyai lebih drp 14 buah air terjun menjunam dari kecerunan 500 kaki-
-utk penggemar aktvt lasak mmg mcm ada aktvt yg sesuai utk anda...sbb Tasik kenir niee mmpunyai Hutan Dara yg hampir 130 tahun...hebatkan???..-

itu shj yg aku tahu serba sedikit pasal Tasik Kenyir tapi byk lagi...Kunjungilah laman sesawang di TAsik Kenyir (klik tau..)



kembali kpd tajuk cerita aku kali niee tentang waktu perkhemahan sekolah menengah ku di Pulau Poh, Tasik Kenyir...memang itu pengalaman yg paling aku takkan lupa sampai bila2... sbb disinilah mcm2 aku belajar tentang TAsik Kenyir niee...drp setakat tahu Penjanaan Hidroelektrik niee tetapi rupa2nya mcm2 aktvt yg dpt dijalankan....jom!! lihat gmbr yg telah ku sediakan....

muka zaman dulu.....aku kadet polis tauuu...:P:P



pengangkutan bus sebelum ke Tasik Kenyir.... we also have a ETA thats folow with us that is Miss Anne Swindle...very beautiful n intelligent Women`s...



Semangat Perkhemahan apabila sampai disana....








inilah pengangkutan ku sebelum ke Pulau Poh tuu...



pemandangan sebelum sampai ke Pualu Poh....



hampir smpai ke destinasi kami...



Alhamdulillah, akhirnya selamat tiba di Pulau Poh....



sekian shj utk bahagian 1....nantikan bahagian 2 berkisar tentang aktiviti apa yg dijalankan disana...Sabar yeayyy....!!! See u....

Terima kasih Pembca sayangku sekaliannnn!!!





No comments:

Post a Comment