Wednesday, April 21, 2010

nok tidur kat mana???

salam sayang, salam hormat:):P

semua orang mesti nak tertanya kenapa title post aku kali niee mcm berbentuk soalan....
sebenarnya aku sokmo ajak saudara-mara belah mak aku yg duk kat Johor datang Terengganu...
especially bila ada kenduri atau majlis ...

aku seronok sgt kalau ada ramai orang kat rumah sbb kami memang suka berborak-borak...pastuuu bila aku ckp Terengganu mulalahh mereka terkial-kial tak fhm apa yg aku ckp....
sbb tuu post yg dulu aku mmg nak sgt saudara-mara aku baca biar mereka bljr cikit pum tak apa bhs terengganu....

oleh kerana, mereka dtg dari jauh... pastuu dtg ramai2 takkan nak semua tidur kat rumah aku...sbb aku tahu mereka dtg mesti nak beristirehat secukupnya dahlaa travel jauh...confirm!! penat...

so, diaorg selalu tanya nak tidur kat mana???..






jadik aku pum suggestlaahh beberapa HOTEL bukan chalet ataupun rumah penginapan...

1) HOTEL PERMAI INN
- nie hotel aku pernah tidur dgn kakak sepupuku dari KL-
-lobi hotel niee sgt besar dan luas-
-ada kolam renang yg sgt selesa utk pengunjung...aku dah mandi kat kolam niee mmg BEST!!-
-makan breakfast ada jugak mknan Terengganu mcm laksam tak silap akuu...-
- ada dua blok bangunan satu yg lama tapi aku tidur kat bgunan baru-
-bangunan baru ada mcm facilities...mcm restoran, gym-
-besar bilik ambik yg biaserr ajeer n boleh tambah katil kalau nak-
-tempt niee mmg sgt sesuai sbb terltk sblm masuk bndr n dkt dgn pantai batu buruk-
-landskap hotel niee pum cantik n sejuk mata memandang...:):)-

2) HOTEL MOTEL DESA
-aku tak pernah tidur hotel nie tapi abg aku pernah tidur sbb ada kursus..jadik aku tahu laa sikit2 n dkt tempt kerja mak aku....Tfm-
-hotel niee kecik aje tapi ada kolam renang kat tgh2 hotel nieee...-
-yg paling BEST hotel niee betul2 berada dia atas bukit Pak Apil iaitu mmg naik skitt dkt Tfm boleh nmpk satu Bandaraya Ktrg.-
-hotel niee kalau ada nak wat kursus atau mesyuarat...boleh sgt tapai tak boleh ramai sgt sbb kecik ajerr!!-
-pastuu boleh temph makann melalui phone...bila kita order makann dia dtg hntr...abg aku dah pernah wat...hehhe-

3)HOTEL KT MUTIARA & HOTEL KENANGAN & HOTEL SRI HOOVER
-bagi aku hotel 2 niee tak beza apa sgt-
-hotel niee dekat dgn bank....jadik tak ada mslh kalau duit dah kering dlm kocek @hndbag-
-hotel niee dkt dgn tmpat aku bljr iaitu poli kota krtg-
-betul2 hotel dlm bndr-
-tapi hotel niee mmg sempoi ajeerr...fhm2 aje laarr-
-parking kereta x silap aku hotel KT Mutiara ada disediakan tapi kalau Hotel Kenangan...I dont Know!!-
-tapi hotel Sri Hoover dekat dgn Kamdar...so, siapa yg nak beli kain boleh ajerr..dkt blkg hotel tuu...-
-dkt dgn stesen bas dan teksi-

3)HOTEL GRAND CONTINENTAL




-hotel nie aku tak pernah tidur tapi pernah laa hntr mak saudar aku sbb dia ada kursus kat sini-
-hotel niee mengadap muara sg Terengganu-
-hotel niee pum ada kolam renang dkt tingkat brapa entah...*lupa laaa-
-lobi hotel pum mmg kemas-
-dkt dgn KT BOwl n Scret Recipe n kedai gunting rambut Zaiton-
-hotel niee dkt dgn TAman Syahbandar yg unik dgn lanskap yg menghijau...cuma kena jalan sikit...*exercise*-


4)HOTEL FELDA RESIDENCE
-hotel niee mmg jimat bajet...-
-hotel nieee betul2 mengadap JAMBATAN SULTAN Mahmud-
-hotel niee baru aje ditubuhkan dkt bndr ktrg niee-
-hotel niee dkt dgn Waterfront yg mmg cukup indah sekali pemndanganya.. lengkap dgn kedai makan n taman permainan-
-hotel nie mengdap Sungai Trengganu yg mmg sgt luas sehingga boleh nmpak Pulau Duyung yg semua tahu aktvt kat sini ialah MOnsoon Cup-

5)HOTEL PRIMULA BEACH RESORT








jadik itu ajelahhh yg sempat ku server kat hotel kat bndar Kuala Terengganu....belum lagi chalet yg disediakan kat BANDARAYA KUALA TERENGGANU...
jadik Insya-Allah kalau dipanjangkan umur akan ku ceritakn lagik....
ku sediakan link untuk penginapan hotel di seluruh TEREngganu kiterrr...



(click gmbr niee utk ke link tersebut)


No comments:

Post a Comment