Friday, April 30, 2010

Noor Arfa BAtik, Chendering

Salam sayang, salam hormat:P:)

Apa khabar semua???...aku sihat kat sini harap anda juga sihat...
hari niee setelah ku berjanji hari tuu akan ku ceritakan tentang Noor Arfa Batek di Chendering betul x??? kalau siapa tak tahu silalah baca blog2 aku yg lepasss....huhuhu

oleh kerna Noor Arfa niee telah lama ditubuhkan...*betul k dah lama??...x percaya...tak apa... aku sediakan gmbr niee utk anda....



kan dah cakap dah laaammaaa.....SINCE 1990

Noor Arfa Batek nieee melalui perhatian aku....
-menjual segala jenis kain sutera yg memang cantik dan sgt lembut-
-menjual juga kain batik Terengganu-
-aneka perhiasan dari pantai timur-
-cenderamata juga dijual untk pelanggannya-
-menjual jugak cecair pembasuh kain sutera-
-selendang atau kain saprah juga ada disediakan-
-baju tidur pumm ada....-
-aku ada sepasang baju kaftan wat tidur mmg lain drp yg lain....kalau kita beli yg jenis siam cofirm!! turun warna tapi kalau kain Noor Arfa takkan turun warna dan bajunya tahan juga dari segi jahitan dan coraknya yg mmg menarik-

setakat itu shj yg ku tahu serba sedikit tapi tak apa....aku hari tuu dah bagi link kat anda semua kan tapi tak apa....ku bagi lagik sekali.....untuk pembaca tercinta sekalin....
Noor Arfa BAtik

maserr zaman sekolah aku pernah pergi kesini jadik adalah beberapa keping gmbr yg kusediakan ini...JOm saksikan....

seorang pekerja sedang membuat corak utk terapan batik....(lebih kurang cam tuu laaa)




aku yg sedang mencuba mewarnai batik...Biar comot pum...hahahah




seorang pekerja sedang menyiapakan songket...



lihat kain sutera yg sedang dikeringkan dan sedia untuk dijual...



lihat seorang pekerja sedang khusyuk menunjukan dekat aku cara membuatnya...





inilah antara corak-corak yang disediakan untuk membuat batik...



ini adalah aktiviti mencanting batik...






ini pula aktiviti mewarna slepas mencanting...




akhirnya, aku bergmbr dgn kawan aku dekat lobi Noor Arfa Batik yg memang sgt luas dan cantik dari segi reka bentuknya dan hiasan lanskap yg bagi aku mmg 5STAR laaa...



sekian sahaja dari aku...Insya-Allah kalau dipanjangkan umur ingin aku pergi kesana lagi...mmg best sgt...dan aku kena bawak duit byk sikit sbb biaserrlahh kalau barang bermutu mesti harganya mahal tapi berbaloi-baloi...(wat mcm celcom blueee...berbaloi-baloi....)

Terima kasih PEmbaca sayang ku sekalian....:P:P nantikan blog ku yg akan datang...

No comments:

Post a Comment