Thursday, April 8, 2010

Pantai Marang Terengganu dan Restoran Lempeng Nyior

Salam hormat, salam sayang :):)

hari niee, aku nak cerita pasal dekat Pantai Marang Terengganu. well, kita tahu bahwasanya Terengganu adalah negeri yang paling panjang pantainya di Malaysia kalau tak percaya....
THE LONGEST BEACHES IN MALAYSIA (click tau..)









sebenarnya, aku ada banyak gambar pantai sebab aku memang suka travelling....terutamanya family aku....walaupun zaman skrg orang suka beritahu..."wat apa penat2 drive jauh2...knapa tak naik aeroplanekan ada..." bagi aku... ya aku memang setuju hal tuu...tapi bagi aku pemandangan pantai sepanjang terengganu sampai ke Kuala Lumpur tuuu lebih indah dipandang ke kiri berbanding memandang ke bawah....hahahaha....


( *pening kepala...raserrr nak..Uwekkk....TIDAKKKKKKK*)


sebenarnya, aku nak citer aku berhenti di sebuah Restoran LEMPENG NYIOR yang paling famous kat Marang....memang BEST sangat!!!! tapi aku tak nak citer pasal makan tapi nak cerita dia punya tempat tuuu kawan mama aku.... tuan punya kedai tuu dah lama pencen dan yang pasti family dia memang baik (bukn nak bodekss k.....REALITY!!!)

environment kedai tuu mmg bersih and kedai makan tuu berdekatan dengan pantai...sangat dekat....sempat jugak aku posing with my youngest sisterrr....n biaserrnya tempat niee menjadi salah satu perhentian sebelum sampai ke rumah kat gong badak (rumah aku laa tuu) kalau travel dari KL atau Segamat (mak aku org segamat)...

Inilah kedainya,



perhatikan betul2 apa yg ada kat sini tau...!!!




yang klasiknya kedai nieee...tgklaaaa...bumbungnyaaa....:P:P fuyooo payah nak carik kedai guna bumbung nieee tauuuu!!!



kalau kat sini ada lempeng nyior mesti kat sini ada jugak air nyior kan??....huhuhu...

MESTI ADA!!


oleh kerana niee musim kemarau tahun lepass....ombaknya fuhhh.....



my mom n my youngest sister, yayah!!!




siapa boleh teka....pulau apakah ituuu???!!!



(Inilahh PULAU KAPAS)

kali niee, aku pulak berposing yerrr....

(if gambr senget2 tuu....adik ku yg tcomey ambik....huuhuhh)






sekian sahaja, nantikan cerita lain pulak k.....banyak lagi yang aku ingin kongsikan untuk pembaca blog yang aku sayang!!!

With Love, love n Love....




































No comments:

Post a Comment